اولین پرده برداری از وردپرس ۲٫۷

چند روز پیش اولین اسکرین شات ها از وردپرس ۲٫۷ به روی اینترنت اومد.نرم افزاری بسیار محبوب و کارآمد برای مدیریت یک سایت که باهاش می تونید یک وبلاگ ساده و یا یک سایت پیشرفته رو بسازید.

نمای از قسمت پیشخوان یا همون داشبورد:

می بینید که هر تراش از صفحه داشبورد تغییر داده شده است و یک ستون مدیریتی به سمت چپ اضافه شده.با صحبت از داشبورد و دیدن اون شما یه قسمت رو به اسم QuickPres میبینید.در واقع QuickPres یه راه سریع و آسون هست که مطالبتون رو منتشر بکنید.گرچه در این بخش این شانس رو ندارید که مطلبتون رو به یک موضوع بچسبونید! بحرحال این بخش تنها یک پیش نویس سریع و آسون هست.یک منطقه دیگه به اسم جعبه InBox میبینیم.مطمئن نیستم چه نقشه ای برای این قسمت کشیده شده ولی شاید یه قسمت برای پیام های خصوصی و یه راه ساده برای ارتباط مدیران وردپرسی با هم!

نمایی از قسمت نوشتن:

http://weblogtoolscollection.com/b2-img/2008/08/writepanel1.png

در پنل نوشتاری وردپرس ۲٫۷ یه تجدید نظر مفید داده شده.می تونید لذت “بکش و رها کن رو اینجا احساس کنید.شمامی

توانیدحالاعنصرهابه نوارجانبی یابه آخرصفحه حرکت بدهید! حالا ما می تونیم صفحه نوشتن رو پیکر بندی بکنیم و با توجه به کاربردمون احتیاجاتمون رو برطرف کنیم.اگر شما بر روی این جدول کلیک کنید به راحتی تعیین می کنید که چه چیزایی نمایش داده بشن و یا اینکه مخفی باشن.یعنی باز هم یک تنظیم برای پیکربندی دلخواه شما.مثلا تصویر زیر می تونه وقتی باشه که تمام تنظیم ها خاموش باشه:

http://weblogtoolscollection.com/b2-img/2008/08/emptywritepanel.png

چیز در خور ذکر دیگه ای که هست جدول بندی Publish هست که حالا یک گزینه اضافی آن به شما اجازه خواهد داد یک پست راه به صفحه اول بچسبانید.و بقیه پستها در این قسمت زیر این پست چسبناک قرار خواهد گرفت!

http://weblogtoolscollection.com/b2-img/2008/08/stickypost.png

اما شاید جالبترین قسمت بخش پلاگین و یا همون افزونه ها باشه.تمام پلاگین دایرکتوری وردپرس!! از چندین راه جلوی شما و قابل دسترسی هست.در منوی بالایی آخرین پلاگین ها,معروف ترین ها,آخرین پلاگین های بروزرسانی شده تا…. آپلود پلاگین! اما چقدر جالب که هر دنبال هر پلاگینی میگردید می تونید از راه های مختلفی بهش برسید قسمت جستجو رو می بینید که از سه تا مسیر پشتیبانی میکنه.بوسیله Term یا جستجو در Tag های اونها و سومین راه سازنده پلاگین.و در زیز قسمت جستجو تگ بندی پلاگین ها هست!

http://weblogtoolscollection.com/b2-img/2008/08/pluginbrowser.png

و اما نتایج جستجو به چه شکل خواهد بود؟ نتایج جستجو در صفحه بندی و هر نتیجه جستجو در یه خط و به این شکل که اسم پلاگین جلوش ورژن اون امتیازی که کاربرا بهش دادن و توضیحی کوتاه دربارش و در آخر لینک با سازندش و قسمت آخر هم install و نصب در جا بقولی! اصلا خودتون می تونید ببینید:

http://weblogtoolscollection.com/b2-img/2008/08/pluginsearch.png

اگر پلاگین با موفقیت نصب شد.شما فعال (activate) می کنیدش و بعدشم پیکره بندیشو تنظیم میکنید.

http://weblogtoolscollection.com/b2-img/2008/08/successfulinstall.png

و تنظیماتی بیشتر در قسمت تصاویر می بنیم مثل بریدن تصویر در سایز کوچک(Thumbnail) و تنظیمی برای عکس بزرگ هم می بینیم که اضافه شده.اندازه پیش فرض عکس هم تنظیمی جالب و کاربردی هست و همچنین تنظیم پیش فرض قرار گیری عکس و البته جالبتر از همه لینک به تصاویر هست که می تونید لینکش رو تنظیم کنید به خود عکس مثل وردپرس های قبلی و یا اینکه به پست لینک بدین(این قابلیت لینک به پست رو الان با یه سری کد و پلاگین میشه انجام داد) ولی خوب چه بهتر که وردپرس نیاز کاربرا رو می دونه.

http://weblogtoolscollection.com/b2-img/2008/08/moreimageoptions.png

بحرحال امکانات این نسخه واقعا جالبه و در این لینک هم می تونید توضیحات کاملی رو دریافت کنید.در ضمن این مطلب برداشت آزادی از این وبلاگ هست.اضافه کنم که سه روز پیش این اسکرین شات ها و تصاویر منتشر شد.به نظرم محیط مدیریت خیلی جالب تری داره این نسخه.نظر شما چیه؟

توضیحات در مورد نویسنده :

سعید هستم یکی از اولین های تک تمپ ، متخصص طراحی وردپرس و تا حدودی گرافیک کار البته خیلی وقته که فرصت نمی کنم مطلب جدید تو تک تمپ منتشر کنم!

Visit Saeed's Website



محصولات فروشگاه



<