آموزش فتوشاپ – ایجاد جلوه چهره سوخته

در این آموزش جذاب و کوتاه و سریع یاد خواهید گرفت که چگونه یک جلوه ی سوخته بر روی صورت خود اعمال کنید. با این آموزش زیبا یکی دیگر از روش های دست کاری صورت را یاد خواهید گرفت. پس به ادامه مطلب رفته و آموزش را از تک تمپ دنبال کنید.

در این آموزش میخواهیم به شما نشان دهیم که چگونه یک جلوه مهیج شنی برنزه به تصاویر خود اضافه کنید. ما تصویر اصلی خود را بصورت زیر درخواهیم آورد:

۱ – تصویر پروژه خود را باز کنید و لایه Background را با کلیک روی این لایه و انتخاب Duplicate Layer تکثیر کنید. در حالی که لایه Background Copy را انتخاب کرده اید، به Filter رفته و به مسیر Other > High Pass بروید و ۵ پیکسل را در قسمت Radius وارد کنید و OK کنید. سپس، حالت Blend را به Overlay تغییر دهید

۲- دوباره لایه بک گراند اصلی را تکثیر کنید و آن را به بالای لیست لایه‌ها انتقال دهید. در حالی که این لایه جدید در پالت لایه های های لایت شده است، به Image > Adjustment > Desaturate بروید. حالت Blend این لایه را روی Hard Light تنظیم کنید.

۳- روی علامت فلش کوچک در گوشه پالت لایه‌ها کلیک کنید و گزینه Flatten Image را انتخاب کنید. دوباره یک لایه بنام Background خواهیم داشت. با Ctrl+F این لایه را دوباره تکثیر کنید و گام ۱ را تکرار کنید. حالت Blend این لایه را به Overlay تغییر دهید.

۴ – دوباره تصویر را Flatten کنید. سپس، در پایین پالت لایه‌ها روی آیکون Create New Adjustment Layer کلیک کنید و Curves را انتخاب کنید. در دیالوگ Curves با کلیک مستقیم روی خط قطری، یک نقطه ایجاد کنید.آن را به سمت چپ حرکت دهید و OK کنید. بدین ترتیب کل تصویر روشن‌تر می شود ولی تمرکز روی چشمهاست.

۵ – روی تصویر ماسک لایه Curve Adjustment کلیک کنید و Ctrl+H را فشار دهید. تصویر تیره‌تر به نظر می رسد. رنگ Foreground را روی سفید تنظیم کنید (D را فشار دهید). ابزار Brush را انتخاب کنید و با استفاده از یک قلم با لبه نرم (من از قطر ۱۵ پیکسل و سختی ۱۵% استفاده کردم)، روی چشم‌ها نقاشی کنید تا درخشان‌تر شوند.

افکت ما اکنون به این شکل است:

۶ – یک لایه جدید بسازید و رنگ خود را به رنگ چشم تغییر دهید. ما از آبی کم رنگ (#۹۴C4D4) برای تصویر خود استفاده کرده ایم. حالت Blend این لایه را روی Color  قرار دهید. اکنون با استفاده از همان تنظیمات قلم که در گام قبلی استفاده کردیم، روی چشم‌ها نقاشی کنید تا با رنگ انتخابی شما های لایت شوند. اگر این رنگ خیلی زنده بود، با تنظیم Opacity جلوه را کاهش دهید.

و تمام… جلوه ما کامل شده است. این تکنیک را در پروژه‌های خود بکار برده و لذت ببرید.

توضیحات در مورد نویسنده :

مسعود رضایی هستم ، 23 ساله ، مدیر گروه نوجوان تک تمپ ، دانشجو ، علاقمند به طراحی وب سایت ، گرافیک و بازی های رایانه ای . هدف ما بالا بردن هنر گرافیک در بین هموطنان مان است .

Visit Masoud's Website



محصولات فروشگاه



<