معرفی عکاس معروف – Steve McCurry

بسیاری می دانند که  Steve McCurry کیست او با آثار خود تمام جهان را به فکر فرو برد. یکی از عجیب ترین ، نجیبترین و پرمخاطب ترین این آثار عکسی است که به دختر افغان شهرت دارد. وی پس از ارائه این عکس برای جهانیان شناخته شده دید و کارهای بعدی خود را نیز ارئه داد.

  از استیو پرسیدند چه در تصاویر است؟

استیو McCurry در جواب به این سوال گفت: که انسان از فرهنگ های مختلف که علاقه دارد نشات میگرید . هر چند که قضاوت های فردی  از آنچه عادی است و چیزی است که باعث می شود راه خود را از نگاه مردم جالب دور بدانند ، بلکه راه انسان در سراسر جهان یکسان است، با وجود تفاوت های فرهنگی زیادی است که وجود دارد.

“استیو مکرای قطاری از جوهر مبارزه بشر و شادی است.”

 

عکاسی استیو بیشتر اوغات با ترکیب کواجه است بدین معنی که در یک عکس از چند جز استفده می کند به طور مثال عکس های خیابانی ، پرتره ، عکس های خبری و از این قبیل . بیشتر اوقات عکس های این شخصیت را باید اینگونه تصور کرد که حوادثی را در خود جای داده اند و باید از آن مفهومی را دریافت.

برای مثال این عکس ترکیبی در خود ندارد و یک پدر با فرزندش یا نوه اش را نشان می دهد. اما نکته قابل توجه و عکاسی آن نور موجود در چشم کودک است که عکاسی وی را به اثبات می رساند.

استیو مکرای در مورد این عکس و تنظیمات آن چنین گفته است :

من سه ماه برای مفهوم این عکس کار کردم و چیزی که توانستم از این عکس به وجود بیاورم این است که به همه بفهمانم که ممکن است افکار اشکال الفاظ  و … انسان ها متفاوت باشند اما همه با هم یکسان هستند و این دست ها بدین معنی هستند.

در ادامه چند عکس از این عکاس مشهور می بینیم.


توضیحات در مورد نویسنده :

مسعود رضایی هستم ، 23 ساله ، مدیر گروه نوجوان تک تمپ ، دانشجو ، علاقمند به طراحی وب سایت ، گرافیک و بازی های رایانه ای . هدف ما بالا بردن هنر گرافیک در بین هموطنان مان است .

Visit Masoud's Website



محصولات فروشگاه



<