نگاهی به سایت اشتراک عکس ۵۰۰px.com

سایت ۵۰۰px.com که یک سایت سرویس اشتراک عکس برای عکاسان حرفه‌ای است، در سال ۲۰۰۳ توسط دو عکاس تورنتویی بنا نهاده شد.

با شروع از یک فتوبلاگ LiveJournal، سایت ۵۰۰px در واقع یکی از قدیمی‌ترین انجمن‌های عکاسی آنلاین است که حتی از رقبای معرف خود مانند فلیکر نیز قدیمی‌تر است. سایت ۵۰۰px از دیگر سرویس‌های مشابه متفاوت است چراکه پایبندی به پیشرفت عکاسی با کیفیت بالا و کار عکاسان حرفه‌ای سرلوحه کاری این سرویس است. بسیاری از کاربران حرفه‌ای از فیلکتر به ۵۰۰px به خاطر عکاسی درجه یک، امکانات عالی و کیفیت انجمن روی سایت، به این سرویس نقل مکان کرده‌اند.

کاوش، رتبه بندی و اشتراک عکس‌های زیبا

یکی از چیزهایی که کاربران ۵۰۰px را به خاطر آن دوست دارند، کیفیت عالی کارهای هنری نشان داده شده در سایت است. رتبه کاربران به عکس‌ها به یک الگوریتم داده می‌شود که البته تازگی عکس را نیز به حساب می‌آورد. در نتیجه، عکس‌های جدید با کیفیت بالا، امتیاز بیشتری می آورند که کاربران را تشویق به اضافه کردن مداوم مطالب جدید می‌کند. حتی ساخته‌های کاربران جدید نیز می‌تواند رتبه بالایی در بخش انتخاب‌های محبوب بدست آورد، چیزی که در دیگر سایت‌های اشتراک عکس مشکل است.

یک روش خوب برای یافتن آثار خوب این است که به بخش منتخب ویراستار (مجموعه ای از تصاویر گلچین شده که توانایی فنی را با استعداد هنری در آمیخته‌اند) است. آثار این بخش معمولاً توسط بلاگ‌های مختلف نیز انتخاب می‌شود که باعث می‌شود عکس‌های منتخب بیشتر دیده شوند.

کاوش در بین عکس‌های کیفیت بالا تجربه‌ای آرامش بخش است که مدیون رابط کاربری خلاقانه این سایت است. همچنین می‌توانید به تصاویر امتیاز دهید، نظر دهید یا این تصاویر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

حرفه‌ای و با کاربرد راحت

سرویس ۵۰۰px از دیگر سرویسهای اشتراک عکس در قابلیت‌های حرفه‌ای گرای آن متمایز می‌شود. با مبلغ ۵۰ دلار در سال، می‌توانید تعداد نامحدودی عکس در ۵۰۰px داشته باشید (با اکانت رایگان محدودیت ۲۰ عکس در هفته خواهید داشت).

می‌توانید پوشه‌ای حرفه‌ای با استفاده از یکی از تم های سایت ایجاد کنید و آن را براحتی با دامنه خود ارتباط دهید. اگر بعنوان کاربر پرمیوم ثبت‌نام کنید، می‌توانید تبلیغات را از صفحه پوشه عکس‌های خود حذف کنید و لوگوی اختصاصی خود را اضافه کنید و حتی کد تحلیلگر گوگل را برای ردیابی بازدیدکنندگان خود مورد استفاده قرار دهید.

سرویس ۵۰۰px قادر است بصورت یک فروشگاه آنلاین نیز برای عکاسان کار کند و در ترکیب با Fotomoto.com به کار فروش عکس بپردازد. عکاسان ۸۰% مبلغ را دریافت می‌کنند و بقیه به ۵۰۰px و fotomoto میرسد.

در انتها

توسط عکاسان به نفع عکاسان ساخته شده است و تجربه کاربری زیبایی فراهم می‌کند و برای کاربران حرفه‌ای ابزارهای پیشرفته دارد. هزینه سالانه ۵۰ دلار آن برای دسترسی به ابزارهای قدرتمند جهت نمایش کارها و بازاریابی توانایی‌های شماست. با این وجود، عضویت رایگان نیز قابلیت‌هایی عالی در اختیار شما قرار می‌دهد و به شما امکان می‌دهد تا عضو یکی از انجمن‌های آنلاینی باشید که به سرعت در حال رشد است. در مجموع، ۵۰۰px محلی عالی برای علاقمندان به عکاسی، حرفه‌ای‌ها و مشتاقان است.

 

توضیحات در مورد نویسنده :

مسعود رضایی هستم ، 23 ساله ، مدیر گروه نوجوان تک تمپ ، دانشجو ، علاقمند به طراحی وب سایت ، گرافیک و بازی های رایانه ای . هدف ما بالا بردن هنر گرافیک در بین هموطنان مان است .

Visit Masoud's Website



محصولات فروشگاه



<