چگونه یک استودیوی حرفه ای عکاسی برپا کنیم؟

ساخت یک استودیو بسته به اهداف موردنظر می تواند کاری ساده یا پیچیده باشد اما در هر دو حالت قوانین ساده ای به کار می آیند. شما فضای کافی، تعداد زیادی خروجی برق، توانایی خاموش کردن نورها در زمان لازم و … را نیاز دارید.

دستورالعمل

انتخاب فضا

۱- اتاقی با طول ۴٫۵ تا ۶ متر بیابید تا فضای لازم برای فاصله ی حداقل ۳٫۵ متری بین دوربین و پس زمینه و همینطور تجهیزات نورپردازی را داشته باشد.

۲-اتاقی انتخاب کنید که عرضش نصف طول آن باشد.

۳- اتاقی انتخاب کنید که شکلی ساده برای بهترین تطبیق پذیری داشته باشد و سقفی بلند برای نور پردازی ملایم و یکدست و  منظرهای بلند دوربین.

۴- دیوارها و سقف را با سفید مات و قابل شستشو رنگ آمیزی کنید.

۵- تورفتگی ها و پایه ها و ستون های اتاق را از بین ببرید تا فضای اتاق ساده و موثر شود.

۶- تعداد زیادی خروجی برق یا یک خروجی قوی با جعبه تقسیم روی یک کابل بلند نصب کنید. دیوارهای پس زمینه را قبل از نصب خروجی های برق انتخاب کنید.

۷- برای کاهش اثر خفه کننده گی نورپردازی یک دستگاه تهویه هوا نصب کنید.

منظم کردن استودیو

۱- دیوارهایی که نقش پرده را دارند مشخص کنید تا دوربین ها را مقابلشان بچینید.

۲- برای بازتاب دادن نور در نواحی سایه، صفحات بازتاب دهنده( با بلندای ۲ متر با سطحی سفید در یک سمت) بسازید یا بخرید.

۳- تعدادی دکور و ابزار برای صحنه های مختلف فراهم کنید و قفسه ای برای نگه داری آنها بسازید. همینطور اگر می خواهید از مدل ها استفاده کنید، یک آرشیو لباس و آینه ای تمام قد هم باید داشته باشید.

۴- نورپردازی دلخواهتان را اجرا کنید.

در تمام این مراحل خلاقیت مهمترین عامل برای ساخت یک استدیوی عکاسی موثر است پس خود را محدود نکنید و همیشه روش های جدید را امتحان کنید یک استدیوی خوی برای عکاسی نقشی تعیین کننده در موفقیت شما به عنوان یک عکاس دارد پس در طراحی استودیوی و انتخاب محل آن باید به اندازه کافی دقت کنید و وقت بگذارید.

توضیحات در مورد نویسنده :

مسعود رضایی هستم ، 23 ساله ، مدیر گروه نوجوان تک تمپ ، دانشجو ، علاقمند به طراحی وب سایت ، گرافیک و بازی های رایانه ای . هدف ما بالا بردن هنر گرافیک در بین هموطنان مان است .

Visit Masoud's Website



محصولات فروشگاه



<