آموزش ایلوستریتور – شروع کار با برنامه Illustrator

در این درس از سری آموزش های Illustrator می خواهیم به موارد شروع به کار با نرم افزار بپردازیم ایجاد یک سند جدید ، فضای کار Illustrator ، جعبه ابزار یا Toolbox و … از جمله این موارد به شمار می روند. برای مشاهده درس به ادامه مطلب مراجعه کنید

-ساخت سند جدید

به آدرس File>New Document در محیط نرم افزار بروید و اولین سند خود را بارگذاری کنید. در قسمت Name یک نام برای فایل خود انتخاب کنید. از قسمت Advanced، برای Color Mode گزینه RGB را به عنوان Color Mode  انتخاب کنید. ok را بفشارید

– محیط کاری نرم افزار Illustrator

در شکل زیر محیط کاربری نرم افزار را مشاهده خواهید کرد . اگر شما از آخرین ورژن نرم افزار استفاده می کنید شاهد تغییراتی در Floating Palette هستید اما این پنل های نام برده شده در همه نسخه ها یکسان است.

جعبه ابزار نرم افزار

در زیر شکل جعبه ابزار نرم افزار را مشاهده می کنید که اکثر نرم افزار های شرکت ادوبی از این دیزاین برخوردار هستند و از این نوع جعبه ابزار استفاده می کنند. در ادامه هر کدام از ابزار ها را نام گذاری کرده ایم و کلید مخف آن را نیز برای شما تهیه دیده ایم.

Floating Palette یا پالت متحرک

شکل زیر تصویر Floating Palette است که تنظیمات سایر ابزار را معرفی میکند. این ابزار به طور معمول برای تغییر رنگ ها و ضخامت یا پهنای stroke مورد استفاده قرار می گیرند.

-نحوه ذخیره و سیو کردن فایل ها

با استفاده از ابزار تایپت type یک متن بر روی صفحه بنویسید، سپس به مسیر File>Save بروید و از قسمت file type گزینه(Adobe Illustrator(*.AI را انتخاب کنید . نام آن را First Drawing بگذارید در پایان بر روی Ok کلیک کنید. بقیه تغییرات را به حالت پیش فرض نگه دارید.

توضیحات در مورد نویسنده :

مسعود رضایی هستم ، 23 ساله ، مدیر گروه نوجوان تک تمپ ، دانشجو ، علاقمند به طراحی وب سایت ، گرافیک و بازی های رایانه ای . هدف ما بالا بردن هنر گرافیک در بین هموطنان مان است .

Visit Masoud's Website



محصولات فروشگاه



<