۵ نکته برای علاقمندان به عکاسی دستی

عکاسی

در این پست میخوام برای علاقمندان به دوربین های دستی نکاتی را یاد آوری کنم.من میخوام راه های درست در دست گرفتن یک دوربین و نیز مشکلاتی که دوربینهای آنالوگ دارند را بهتون بگم.امیدوارم به این نکات توجه کنید.
وقتی به لزوم نگاه کردن به منظره یاب با چشم راست اشاره کردم، فکر کردم که چطور یک اشتباه ممکنه باعث بشه دوربین درست نگه داشته نشه.ویا چطور راه صحیح میتونه کمک کنه که در نور کم یک عکس خوب گرفته بشه.از آنجایی که به ندرت میتونید فیلمی با ISO 400 پیدا کنید پس باید در جستجوی راهی برای درست نگه داشتن دوربین باشید.
بنابراین من میخوام در این باره بیشتر صحبت کنم.به نظرم این ایده خوبیه .این پست رو دنبال کنید…

 

 

با استفاده از گردنبند نگه دارنده ، اطمینان نگه داشتن با دست را بالا ببرید
گردن بند نگه دارنده ای که همراه دوربین است در واقع برای خیلی چیزها خیلی خوب و مفید است.وقتی در حال عکاسی هستید آن را دور گردنتان نندازید.آن را دور دستتان بپیچید و عکس بگیرید در این حال نتیجه عکس شما بهتر خواهد شد.اندازه بند را طوری تنظیم کنید که با آن راحت باشید مثل شکلی که میبینید.در این حال دوربین دور دست شما قفل میشود ولی در واقع هنوز آن را با شانه خود نگه داشتید.

عکاسی

 

دست چپ نه تنها برای کار کردن با حلقه فوکوس است، بلکه برای پشتیبانی هم هست.
وقتی دوربینتون برای گرفتن عکس آماده باشه مطمئن شوید که انگشت شصت دست چپ(دستی که تمرکز و فوکوس میکند) از خودتان و جسم دور نگه داشتید.مثل شکلی که میبینید. در این حالت دوربین خیلی مستحکم و مطمئن در کف دست شما جا میگیرد.اگر انگشت شصت را به سمت خود داشتید(اشتباهی که خیلی ها انجام میدهند) در این حال بلاجبار دست راست شما سنگینی دوربین را تحمل میکند.در این حالت به راحتی میتوانید دوربین و شاتر را کنترل کنید.در این عکس این شخص به طور صحیح این کار را انجام داده اما از گردنبند نگه دارنده استفاده نکرده!!

 

اگر احساس ثبات نمیکنید به چیزی تکیه کنید
گاهی اوقات شرایط نور در جایی که هستید برای عکسبرداری با سرعت شاتر ۶۰/۱ به شما اجازه عکسبرداری نمیدهد.بنابر این در نور کم شما باید گردنبند نگه دارنده دوربین را همانطور که در بالا گفته شد دور دستتان بپیچید و به دیوار تکیه بزنید همانطور که در عکس دیده میشود.سپس عکس گرفتن با سرعت شاتر پائین تر را امتحان کنید.

عکاسی

 

نفس خود را با عکس تنظیم کنید.
یکی دیگر از راه هایی که ممکن است به عکس گرفتن در نور پایین به شما کمک کنه این است که نفس کشیدن را با عکس گرفتن تنظیم کنید.بنابر نکات بالا به چیزی تکیه کنید و یک نفس عمیق بکشید وقتی که به آرامی بازدم را انجام میدهید عکس بگیرید.در این حال بدن شما لرزش ندارد و میتوانید عکس ثابتی را بگیرید.

عکاسی

 

جلوگیری از آسیب رسیدن به خودتان و دوربینتان
هرگز دوربین را دور گردنتان آویزان نکنید.خیلی از افراد را دیدم که در حال پیاده روی یا دوچرخه سواری هستند و دوربین دور گردنشان آویزان شده و جلوی شکمشان افتاده!
این خطرناک است.که برجستگی دوربین تمام مدت روی شکم باشد.به خصوص با سنگینی که دوربینهای آنالوگ قدیمی دارند!در صورت تصادف این دوربین فلزی سنگین به دنده ها و استخوان قفسه سینه آسیب میرساند.بهتر است دوربین را روی شانه راست نگه دارید و ان را با دست راست بگیرید.همانطور که در عکس نشان داده شده.

اینها فقط برخی موارد بود که به انها اشاره شد.اگر شما نظر یا پیشنهادی دارید کامنت بگذارید.

توضیحات در مورد نویسنده :

مسعود رضایی هستم ، 23 ساله ، مدیر گروه نوجوان تک تمپ ، دانشجو ، علاقمند به طراحی وب سایت ، گرافیک و بازی های رایانه ای . هدف ما بالا بردن هنر گرافیک در بین هموطنان مان است .

Visit Masoud's Website



محصولات فروشگاه



<