راهنمایی های ابتدایی برای عکاسی عروسی

آموزش عکاسی عروسی

عکاسی از عروسی به عنوان “نان و کره “برای عکاس شمرده میشود.شاید به نظر شما کار ساده ای باشد و فقط به عکس گرفتن از زوج خوشحال منتهی شود اما در واقع به اماده سازی قبلی و زیادی نیاز دارد.اگر شما مبتدی هستید و کار عکس گرفتن از عروسی یکی از دوستانتان را به عهده گرفته اید در اینجا به شما راهنمایی هایی میکنیم تا لحظات ویژه ای را در این روز خاص ثبت کنید.

اموزش عکاسی

– در بدو ورود چه میخواهید بکنید :

با نگاه کردن به عکسهای عروسی ممکن است تصور کنید که مثل قایقرانی در رودخانه ای صاف و یا همراه با عشق و لبخند به اطرافیان است.در صورتی که کاملاً بر خلاف این است.عروسی رویدادی کاملاً گیج کننده است و به این نیاز دارد که شما مدام فکر کنید.شما ممکن است فکر کنید که عکس گرفتن از مراسم عروسی دوستان، سرگرم کننده است اما در و.اقع بسار استرس زا و دلهره آور است.به عنوان عکاس شما میدانید که شخصیت های خاصی وجود دارند که با فشار ها و رویارویی با افراد دیگر مواجه هستند. با عکاسان دیگری که تجربه بیشتری در این کار دارند صحبت کنید و از آنها بخواهید در مورد خوب و بد این کار و حوادثی زشت یا خوبی که رخ میدهد با شما صحبت کند.

آموزش عکاسی

– مشورت ، مشورت ، مشورت

قبل از هرچیز شما باید با دو شخصیت اصلی یعنی عروس و داماد یک گپ دوستانه داشته باشید و صادقانه آنچه را که مورد قبول آنها ست را در میان بگذارید نه انچه را که خودتان به ان فکر میکنید و مورد توجه تان است.لیستی از باید ها و نباید ها تهیه کنید مثل یک عکس خانوادگی و یا یک چیز خاص مثل بوسیدن در کنار ماشین عروس…

مدیریت انتظارات اجازه نمیدهد که چیزهای مهم از دست برود و در همین حین شما و عروس و داماد در یک جناح هستید.گاهی باید سلیقه عکاسی خودتان را با نایز مشتری سازگار کنید.آن را یک زمینه ی شخصی تلقی نکنید حتی بهترین ها نیز در بعضی موارد خلاق نیستند.

آموزش عکاسی

رسم بر این است که قراردای تنظیم شود و آزادی در انتخاب مدلهای عکس و اینکه شما چه خدماتی داریدو آنچه مورد انتظار زن و شوهر است را مشخص کنید.جزئیات را معلوم کنید مثلا اینکه در تعدادی از عکسها عروس و داماد را چطور میخواهید نشان دهیدهزینه های مربوطه را معلوم کنید و نیز در صورتی که ایی اشتباهی رخ دهد چه خسارتی را باید بدهید..

– آماده سازی محل

شما میخواهید خود را برای روز بزرگی اماده کنید پس باید به بهترین وجه به اطراف نگاهی بیاندازید.بنابر این میتوانید یک دید کلی داشت از فضا و نور و موقعیت هایی که برا عکس مناسب هستند.ممکن است لازم باشه که فلش یا پروژکتور را در مکان های خاصی قرار دهید . یا مکان های مناسبی را برای عکسهای تاریخی و مادندگار شناسایی کنید.

– مجهز باشید.

همیشه از اینکه وسایل و تجهیزاتتان را همراه اوردید اطمینان حاصل کنید.مجبور نیستید که کارت حافظه زیاد و یا چند باتری با خودتان بیاورید و یا ممکن نیست که بیشتر از یک لنز خراب شود. پس یک لنز سریع برای موقعیت های روشن مثل فضای کلیسا و یا پذیرایی شام داشته باشید و یک لنز زوم باز همه کاره برای موقعیت های روشنایی روز داشته باشید

آموزش عکاسی

– تعادل بین Clichéd & Avant-Garde

به عنوان عکاس شما اجازه دارید محدیودیت هایی را اعمال کنید و در عکسهایتان سبک خاص خود را مطرح کنید.با این حال وجود اوانگارد بیش از حد در هر لحظه باعث فاجعه خواهد شد به طور مثال شما نباید از عروس و داماد به شکل کلاسیک عکس بگیرید و یا تمام وقت خود را با ایجاد برش در Clichéd بگذرانید.بهترین راه برای عکاسی عروسی،از طریق سبک خبری است.چون عروسی هم یک روایت داستانی است و شامل اماده شدن عروس در آرایشگاه و صحبت با دوستان و آشنایان و … میشود.

آموزش عکاسی

همچنین چیزهای جزیی مثل گل و حلقه و کیک را فراموش نکیند.ما گاهی اینقد در گیر عکس گرفتن از افراد مهممان و موقعیت ها می شیم که جزییات و چیزهای کوچیک را در عروسی فراموش میکنیم.

آموزش عکاسی

– دستیار عکاس

دستیار شما را قادر میسازد که خونسردتر باشید و آرامش داشته باشید و وقتی سرتان خیلی شلوغ است دورو بر را جمع کند.آنها میتوانند تجهیزات را برای شما اماده کنند.اگر شما استطاعت این را دارید که یک دسنیار با خود داشته باشید میتواند در گرفتن عکس های بهتر شمار ار همراهی کند.داشتن یک دستیار باعث میشود در پایان روز عکسهای بیشتری داشته باشید.
آموزش عکاسی

– تمرین شمار را برتر میکند

نباید چیزی باعث شود که دست از تمرین کردن بردارید .شما فقط با تمرین کردن است که در هر عروسی عکسهای بهتری خواهید گرفت.در ابتدای کارتان ممکن است به جای دستیار عکاس باشید و رفته رفته جایگاه اصلی را میگیرید.اگر شما راهنمایی های بهتری دارید میتوانید به اشتراک بگذارید.

آموزش عکاسی

آیا به دنبال این هستید که راهی را پیدا کنید که عکس یک روز خاص را جاودانه کنید؟توجه کنید که با یک سرویس مثل Bumblejax میتوانید عکس عروسی خود را بزرگ کنید و روی چوب خیزران یا آلومینیوم ویا اکریلیک داشته باشید و یک اثر هنری را ایجاد کنید.اگر یک عکاس حرفه ای هستید مطمئنا باید در مورد برنامه یVIP پرس و جو کنید.

توضیحات در مورد نویسنده :

مسعود رضایی هستم ، 23 ساله ، مدیر گروه نوجوان تک تمپ ، دانشجو ، علاقمند به طراحی وب سایت ، گرافیک و بازی های رایانه ای . هدف ما بالا بردن هنر گرافیک در بین هموطنان مان است .

Visit Masoud's Website



محصولات فروشگاه



<