آشنایی با چیزهای عجیب و غریب درعکاسی(معرفی عوامل غیر عادی)

یک مورد عجیب و غریب در عکاسی را می توان به این صورت که کم و بیش از حالت عادی خارج شده است تعریف کرد. یک چیز که نمی تواند براساس انتظارات یا آنطوری که مردم عادت دارند نسبت به عوامل بیرونی فکر کنند یا ببینند پیش رود.

نمونه هایی از این چیزهای عجیب و غیرعادی که بطور گسترده اتفاق می افتند عبارت اند از:

  – حرکت بی جان یک جسم در هوا

  – یک ژست یا حالت غیرعادی از یک مدل

  – عکسی که توسط دوربینی که لنز آن به سمت بالا جابجا شده گرفته شده باشد

  – عکسی که توسط دوربینی که در سطح چشم (سطحی که ما اجسام را می بینیم) گرفته نشده باشد، بلکه با دوربینی گرفته شده باشد که سطح آن بسیار پاینتر از سطح چشم است.

– یک تصویر از شیئی که خودش بتنهایی مورد نظر نیست، بلکه بیشتر تصویری از آن مانند سایه شئی برای انسان و همین طور تصویر رفلکس شده از آن شئی

 

  بهترین و مشهورترین عکس های دنیا معمولا چند تا از این موارد عجیب و غریب را در خود جای داده اند. بعنوان یک مثال یک عکس معروف بنام ‘Behind the Gare st. lazare’ از عکاسی بنام henri cartier-Bresson موارد متعددی از این چیزهای عجیب و غریب را در خود گنجانده است. مثلا این که یک خیابان را آب بگیرد یک چیز غیرعادیست. مردی که در حالت پریدن همینطور در عکس خشکش زده، ولی باید در حال حرکت بوده باشد. همین طور این طور بنظر می رسد که او دارد بر روی آب راه می رود. نه تنها تصویر مرد نمایش داده می شود بلکه تصویر منعکس شده ی او بر روی آب نیز نشان داده شده است و اینکه این پرش از روی پوستری که در تصویر پس زمینه بشکل یک سکو هست، انجام گرفته است.

موارد عجیب و غریب باعث می شود که بیننده بصورت خودآگاه یا ناخودآگاه کنجکاو شود. او در ضمیر خود به خودش می گوید: “نگاه کن، یک چیز عجیب اینجا داره اتفاق می افته، یک چیز اینجا کاملا نرمال نیست، ولی در کل مشخص نیست که آن چیز، چه چیزیست.” اینکه تا حدودی بدانیم بیننده دقیقا به چه چیزی در تصویر نگاه می کند و در مورد آن فکر می کند، خودش یک دستاورد بزرگ است.

مردم اغلب در نگاه اول به یک تصویر، متوجه نمی شوند که شما از یک موقعیت مکانی پایینتر از سطح چشم برای گرفتن این عکس استفاده کرده اید. این مورد ممکن است با نگاه دوباره به عکس مشخص شود.

موارد عجیب و غریب یک جرقه در ذهن ایجاد می کنند. آنها باعث ایجاد یک آشفتگی یا چیزی مانند آن در تخیلات ما می شوند. یک مورد غیرعادی موفق حتی میتواند بغرنج و پیچیده باشد. لازم نیست که حتما برای اینکه یک مورد قابل توجه داشته باشد، حتما به چیزهایی ماورایی یا تخیلی روی بیاورید. در هر صورت مختارید.

یک محدوده ی بسیار عظیم از موارد غیرعادی قبلا در عکاسی استفاده شده است. یک عکس عالی نه تنها نسبت به جهان واقعی غیرمعمولی است بلکه در روش عکس برداری نیز باید غیرمعمولی باشد. سعی کنید روش و شیوه منحصر به خودتان برای عکس برداری را پیدا کنید و خلاق باشید.

یک پس زمینه غیرعادی در این عکس دیده می شود. همه انتظار آسمان یا مناظری از بالای درختان را بعنوان یک پس زمینه در این عکس دارند.

توضیحات در مورد نویسنده :

مسعود رضایی هستم ، 23 ساله ، مدیر گروه نوجوان تک تمپ ، دانشجو ، علاقمند به طراحی وب سایت ، گرافیک و بازی های رایانه ای . هدف ما بالا بردن هنر گرافیک در بین هموطنان مان است .

Visit Masoud's Website



محصولات فروشگاه



<