آموزش فتوشاپ – ایجاد کلمات مخرب با جلوه مهیج پاشیده شدن

امروز میخوام از سایت تک تمپ شما را با زیبایی طراحی سیاه و سفید آشنا کنم. ما کلمات پرمفهومی خواهیم ساخت که شامل تفکری مرتبط با کلمه مرکزی باشند. ما متن استاندارد را تبدیل به نمایشی حیرت‌انگیز و مخرب خواهیم کرد و شکل و ظاهری نهایی منحصربفردی به آن خواهیم داد. پس، بدون معطلی شروع می‌کنیم و تکنیک‌های جالب مطرح شده را یاد می‌گیریم.

مقدمه

ردیابی ریشه‌های اصلی یک مفهوم سخت است چون این مفاهیم به مرور زمان تکمیل می‌شوند، حداقل دو هنرمند تفکر بصری مرا که به این آموزش منتهی شد تحت تاثیر قرار دادند و می‌خواهم به کار آن‌ها نیز لینک بدهم. مدتی پیش، می‌خواستم چیزی با جلوه‌های پاشیده شدن بسازم و همان زمان کارهای پیتر یووروفسکی را در اینجا دیدم و از جلوه‌های پاشیده شدن سیاه و سفید استفاده شده در این کار خوشم آمد. بعد‌ها کار هنری سیاه و سفید دیگری از پیتر هریسون دیدم که این کار نیز تاثیر گذار بود.

در این کار، من اثر تایپوگرافیک را با کمک خطوط آبستره ایجاد می‌کنم. من تمام این ایده‌ها را به هم متصل کرده و تصمیم گرفتم خطوط را با جلوه پاشیده شدن عوض کنم و با دادن مفهوم و ایده کلی به طرح، به حالت سیاه و سفید برسم. همچنین، هوس (Lust) مفهوم غالب پشت این اثر است که نشانگر شلوغی و تخریبی است که در ذهن انسان ایجاد می‌کند.

در این آموزش، کار اصلی ما این است که یک تایپوگرافی پوشیده ایجاد کنیم. برای اینکه روند را بهتر ببینیم، روی تصویر نهایی کلیک کنید تا نسخه بزرگتر را ببینید. در حالی که آماده ساخت چیزی شبیه این هستید، باید تصاویر خیلی خوبی پیدا کنید که با مفهوم اصلی همخوانی داشته باشند. من اشیاء پاشیده شده را مورد استفاده قرار دادم که به راحتی قابل استخراج است.

ساده‌ترین روش این است که این تصاویر را بخرید، زیرا خیلی سخت است که چنین تصاویری را با وضوح بالا در سایت‌های تصاویر آماده پیدا کنید. من معمولاً از ۱۲۳fr.com استفاده می‌کنم که گران نیست و تصاویر آن بسیار با کیفیتند. پس نگاهی به آن‌جا می‌اندازیم. برای ساخت کلمات، من از این یکی استفاده کردم.  اگر می‌خواهید به طیف گسترده‌تری از نتایج دست پیدا کنید، می‌توانید این‌ها را نیز مورد استفاده قرار دهید: تصویر دو یا تصویر سه.

ایده‌های زیادی برای تایپوگرافی پوشیده وجود دارد که می‌توانید از آب یا دیگر جلوه‌های پاشیده شدن استفاده کنید. در این آموزش همه چیز با سلیقه شخصی است. محل تمام پاشیده شدن‌ها بستگی به این دارد که چه چیزی را می‌خواهید در کار خود ببینید. پس، روش‌های زیادی وجود دارد که شما این تکنیک‌ها را در کارهای خود استفاده کنید.

قبل از اینکه شروع کنیم، چون این پروژه فقط برای گرافیک وب است، می‌توانید از وضوح ۷۲ پیکسل بر اینچ استفاده کنید و نیازی به خرید عکس‌های بزرگتر نیست. ولی اگر مانند من باشد که اکثراً دوست دارم کارهایم را چاپ کنم، به وضوح ۳۰۰ پیکسل بر اینچ بروید و عکس‌های بزرگتری بخرید (این عکس‌ها همیشه ممکن است مفید باشند). اکنون که عکس‌های خود را انتخاب کردیم، کار را شروع می‌کنیم.

گام ۱

رنگ‌ها را به پیش فرض ریست کنید. اولین کاری که باید بکنید این است که کلید D را روی صفحه کلید فشار دهید تا رنگ‌ها به سیاه و سفید تغییر کننید. اکنون فایل جدیدی با عرض ۱۴۰۰ و ارتفاع ۱۰۰۰ پیکسل بسازید و وضوح را نیز روی ۳۰۰ پیکسل در اینچ تنظیم کنید.

لایه جدیدی ایجاد کرده و نام آن را Lust بگذارید. ابزار سطل رنگ (G) را انتخاب کنید، رنگ زمینه را به سیاه تغییر داده و پس زمینه خود را با این رنگ پر کنید. اکنون رنگ را به سفید تغییر دهید و ابزار تایپ (T) را انتخاب کنید و متنی در وسط تصویر ایجاد کنید. بعنوان فونت من از Trajan Pro با سبک Bold استفاده کرده‌ام.

گام ۲

اکنون به متن می‌پردازیم. باید روی عمق متن کار کنیم. در Blending Options لایه Lust تنظیماتی را که در تصویر زیر می‌بینید اعمال کنید.

گام ۳

لایه جدیدی ایجاد زیر لایه Lust ایجاد کنید و نام آن را Black Stars بگذارید. ابزار سطل رنگ (G) را انتخاب کنید، رنگ را به سیاه تغییر دهید و این لایه را پر کنید. سپس به Filter > Noise > Add Noise بروید. Amount را حدوداً روی ۱۲% تنظیم کنید و گزینه Distribution را روی Gaussian بگذارید و عبارت Monochromatic را نیز علامت‌دار کنید. سپس از قسمت Image > Adjustment > Levels نیمی از نقطه‌ها را ترکیب کنید.

گام ۴

لایه جدیدی روی لایه Black Stars بسازید. رنگ خود را به سفید تغییر دهید و ابزار قلم مو (B) را انتخاب کرده و Hardness آن را روی ۰% و Flow را روی ۱۸% تنظیم کنید. سپس چند نقطه پشت این نوع ایجاد کنید. سپس این تصویر را در فتوشاپ باز کنید. دوبار روی لایه کلیک کنید تا پس زمینه آزاد سود. به Image > Adjustment > Invert بروید تا اسپلتر را سفید کنید. سپس Filter > Blur > Gaussian Blur را با Radius حدود ۵۰ پیکسل (نه بیشتر) اعمال کنید.

اکنون وقتی این لایه Back Blur  را به پروژه اصلی درگ کنید و Blending Options آن را به Screen تغییر دهید، رنگ‌های تیره تقریباً به کلی از بین می‌روند و نمایش شما را خراب نمی‌کنند. پس دو کپی دیگر از این لایه بسازید، آن را جایی دیگر پشت متن قرار دهید و Opacity آن‌ها را چیزی بین ۱۰ تا ۲۰% تنظیم کنید.

شاید جاهایی باشد که با این اسپلتر آمیخته شده شکل بدی بگیرد. پس از ابزار پاک‌کن (E) با Hardness تنظیم شده روی ۰% و Flow  حدود ۵۰% کمک بگیرید و چیزهای اضافی را پاک کنید.

گام ۵

لایه Blur Black را دوباره به پروژه درگ کنید. Opacity آن را به چیزی حدود ۱۰% کاهش دهید و این لایه را زیر لایه Lust در Layers Palette قرار دهید. چهار بار آن را Duplicate کنید و هر یک را در چهار گوشه تصویر قرار دهید. اکنون ابزار ایجاد لکه (R) یا Smudge Tool را انتخاب کنید، Strength را روی ۵۰-۶۰% تنظیم کنید و این چهار لایه را لکه دار کنید تا مه‌آلود به نظر برسند.

گام ۶

اکنون چند تصویر پاشیده‌شدن/خراشیده شدن سیاه و سفید پیدا کنید. می‌توانید از این که من استفاده کردم، استفاده کنید. تصویر را در فتوشاپ باز کرده (آن را به درون پروژه درگ نکنید) و به Channels Palette بروید. با نگهداشتن کلید Command (در ویندوز کلید Ctrl)، روی کانال Gray کلیک کنید و بدین‌ترتیب انتخاب الگو نمایش داده می‌شود. سپس به Layers Palette برگردید و یک لایه جدید ایجاد کنید.

در پلت کانال‌ها ما انتخاب نواحی سفید را انجام می‌دهیم ولی در واقع می‌خواهیم لکه‌های سیاه انتخاب شوند. پس اکنون کلید‌های کنترل، شیفت و I را فشار می‌دهیم تا انتخاب معکوس شود. ابزار سطل رنگ (G) را انتخاب کرده، و رنگ پیش‌زمینه خود را به سفید تغییر دهید و قسمت‌های انتخاب شده را پر کنید. اکنون باید چیزی مانند چهار تصویر زیر داشته باشید.

وقتی کارتان تمام شد، Ctrl+D را برای خروج از حالت انتخاب فشار دهید.

گام ۷

این لایه لکه‌ها را به پروژه اصلی درگ کنید و نام آن را Back Stains White بگذارید. دقت کنید که قرار دادن این لایه بالای لایه Back Blur مهم است. اکنون به Edit > Free Transform بروید و سپس گزینه چرخش را از Edit > Transform > Rotate انتخاب کنید. Blending Mode را به Overlay تغییر داده و Opacity را بین ۵۰ تا ۹۰% انتخاب کنید. میزان Opacity به سلیقه شخصی است.

با استفاده از Ctrl+J این لایه را چند بار تکثیر کنید و هر جایی که دوست دارید قرار دهید. همچنین، با Opacityهای این لایه‌ها نیز بازی کنید. از ابزار پاک‌کن (E) با Hardness  روی ۰ و Flow حدود ۴۰% کمک بگیرید. من برخی از لکه‌ها را پاک کردم.

برای رسیدن به نتیجه بهتر، می‌توانید گام ۶ را تکرار کنید، ولی این‌ بار انتخاب را با رنگ سیاه انجام دهید و نام این لایه را Back Stains Black انتخاب کنید و همان کارها را تکرار کنید. (بک‌گراند را شلوغ تر کنید).

همچنین دقت کنید که حالت Overlay Blending در لایه Back Stains White فقط زمانی کار می‌کند که آن‌ها را در نواحی غیر‌ سیاه قرار دهید. پس این لایه‌ها را روی بک‌گراند خاکستری قرار دهید. ولی Blending Mode در Back Stain Black را می‌توانید Normal انتخاب کنید چون زیاد فرقی در نمایش ندارد.

گام ۸

لایه جدیدی ایجاد کنید و نام آن را Text Gloss تایپ کنید. ابزار Elliptical Marquee (M) را انتخاب کنید و یک بیضی بکشید. سپس، رنگ سفید را انتخاب کنید، ابزار Gradient (G) را انتخاب کنید و حالت آن را به Linear تغییر دهید و Foreground را بصورت Transparent تنظیم کنید. ابزار را از بالا به پایین اعمال کنید. کلید‌های Ctrl+D را برای لغو انتخاب فشار دهید.

اکنون کلید Ctrl را نگهدارید و روی لایه Lust کلیک کنید. به Select > Modify > Contract بروید. اگر متن شما مانند متن من باشد، ۵ پیکل تایپ کنید. میزان پیکسل‌ها بستگی به ضخامت متن دارد. هرچه ضخیم‌تر باشد، پیکسل‌های بیشتری مورد نیاز است تا حالت نرمی بهتر دیده شود. سپس به Select > Inverse بروید و کلید Del را روی صفحه کلید فشار دهید. نهایتاً ابزار پاک‌کن را انتخاب کنید و Flow آن را روی ۳۰% تنظیم کنیدو Hardness را روی ۰ و برخی از بخش‌های پایی جلوه اعمال شده را حذف کنید.

بیاد داشته باشید که با میزان Opacity لایه Text Gloss بازی کنید و میزان آن را تا ۱۰ الی ۲۰ درصد پایین بیاورید. وقتی کارتان تمام شد، کلید Ctrl را نگهداشته و لایه‌های Lust و Text Gloss را در قسمت Layers انتخاب کنید و Ctrl+E را فشار دهید تا آنها را ترکیب کند. لایه ترکیب شده را Lust بنامید.

گام ۹

اکنون نیاز به استخراج پاشیدگی از یک بک‌گراند تک رنگ داریم. این تصویر را باز کنید یا یکی از تصاویر مورد نظر خود را انتخاب کنید. برای این گام، من به تکنیکی مراجعه می‌کنم که نیک آینلی در آموزش Mystic خود در گام ۸ ارائه کرده بود. این روشی عالی برای انجام سریع این کار است.

البته می‌توانید این پاشیدگی را با استفاده از ابزار قلم (P) استخراج کنید. هر دو روش خوب کار می‌کنند.

گام ۱۰

پس از برش دقیق، این تصویر را به پروژه اصلی منتقل کنید. نام آن را Black Splash بگذارید و آن را رسترایز کنید (Edit > Free Transform). سپس کلید‌های Ctrl+Shift+U را فشار دهید تا این اسپلش از حالت اشباع خارج شود. به Image > Adjustments > Levels بروید و تصویر را کمی تیره کنید. سپس روشنایی و کنتراست را به کمک Image > Adjustment > Brightness/Contrast افزایش دهید.

گام ۱۱

اسپلش سیاه ما اکنون آماده استفاده است. گروهی بنام Black Splashes بالای لایه‌های پالت بسازید. لایه Black Splash را درون این گروه درگ کنید. دقت کنید که این گروه باید بالای لایه Lust در پالت لایه‌ها باشد.

مهم! قبل از اینکه هر کاری روی اسپلش انجام دهید، همیشه بیاد داشته باشید که آن را تکثیر کنید (Ctrl+J). همیشه داشتن یک بک‌اپ از اسپلش خوب است. این لایه تکثیر شده را نامرئی کنید و نام آن را Splash Backup بگذارید. دوباره Ctrl+J را بزنید تا کپی دیگری از آن ایجاد شود.

به Edit > Free Transform رفته و اسپلش را بچرخانید تا بهترین جهت را نسبت به حرف L پیدا کنید. فلش‌های آبی رنگ تصویر نشان دهنده قسمتی از اسپلش است که بعنوان پایه استفاده خواهد شد.

گام ۱۲

با استفاده از ابزار Lesso (L)، یک انتخاب به دور اسپلش مورد نظر که بعنوان پایه در نظر گرفتیم رسم کنید. به Select > Inverse Selection رفته و Del را روی صفحه کلید فشار دهید. بدین ترتیب تمام قسمت‌های اضافی پاک خواهند شد. بجای پاک کردن همه چیز با ابزار پاک‌کن، ما از یک تکنیک پاکسازی ساده استفاده کردیم. اکنون وقتی کلید Ctrl+D را برای لغو انتخاب بزنید، خواهید دید که فقط یک اسپلش باقی مانده است و این اسپلش برای پر کردن کل متن مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

هنگام کار با اسپلش‌ها، همیشه از ابزار پاک‌کن با Hardness و Flow به میزان ۱۰۰% استفاده کنید. از شر بخش‌هایی که با حروف شما جور نیستند راحت شوید (تصویر سوم در پایین).

                تصویر داخل شکل اول: پس از انتخاب ناحیه مورد نظر، Select > Inverse

                تصویر داخل شکل دوم: اکنون روی صفحه کلید Del را بزنید. فقط محل مورد نظر باقی می‌ماند

گام ۱۳

بطوریکه قبلاً گفته شد، همیشه نیاز به نگهداری یک بک‌آپ از لایه‌ای که می‌خواهیم بعنوان پوشش استفاده کنیم وجود دارد. در این مورد، ما از اسپلش همواره استفاده خواهیم کرد. پس یک کپی دیگر از لایه اسپلش خود ایجاد کنید، نام آن را به Black Splash تغییر دهید و دوباره عملیات جاگذاری و چرخش را روی آن انجام دهید.

اساساً شما باید مرحله ۱۲ را هر چند بار که لازم بود تکرار کنید. یک کاور جزئی برای جرف اولی درست کنید ولی کل آن را نپوشانید چون نمی‌خواهیم خیلی شلوغش کنیم. برای جاگذاری دقیق اسپلش‌ها زمان صرف کنید.

تصویر زیر نشانگر وضعیت کار من روی حرف L است. معمولاً لبه‌های اسپلش نمای بدی دارند و من از ابزار پاک‌کن استفاده می‌کنم.

گام ۱۴

فقط زیاد شلوغ کاری نکنید و بیاد داشته باشید که برای هر حرف یک گروه تشکیل دهید و نام‌ها را بصورت L Black، U Black و … انتخاب کنید.

گام ۱۵

 قبل از پوشش دادن حرف دوم، دقت کنید که چگونه ارتباط بین حروف ایجاد می‌شود. سعی کنید آن را بصورت انتقالی نرم ایجاد کنید. اسپلش‌ها را با دقت انتخاب کنید و آن‌ها را تغییر اندازه دهید. ولی از ابزار Warp استفاده نکنید چون نتیجه کار محو و ناهموار خواهد شد.

سعی کنید اسپبش‌ها را طبیعی کنید. در واقع، حدوداً ۱۰ قطعه کوچک اسپلش در تصویر پایین وجود دارد ولی وقتی درست کنار هم قرار گیرند و ویرایش شوند، یکپارچه به نظر می‌رسند.

گام ۱۶

هنگام پوشش دادن حرف دوم، سعی کنید از موقعیت‌های متفاوت و اسپلش‌های با سایز متفاوت استفاده کنید و زاویه‌های جدیدی بکار ببرید. من کل متن را فقط با استفاده از یک تصویر اسپلش ساخته‌ام. شما نیاز به تجربه و تست موقعیت و سایز اسپلش‌ها دارید. تعادل را حفظ کنید و پوشش بیش از حد ایجاد نکنید.

گام ۱۷

همانطور که می‌بینید، ارتباط بین U و S بسیار مشکل ایجاد می‌شود. من با موقعیت‌های مختلف برای اسپلش این کار را امتحان کردم ولی باز خوب به نظر نمی‌رسد، بنابراین این کار را برای آخر می‌گذارم و به کار روی S می‌پردازم. این حرف یک حرف منحنی است، پس کار کمی مشکل می‌شود. اگر چنین حرف پیچیده‌ای در کلمات خود داشتید، کلید کار برش تعداد زیادی اسپلش‌ کوچک و ترکیب با اسپلش‌های بزرگتر است. اسپلش‌های کوچک در نواحی منحنی بخوبی کار می‌کنند.

فراموش نکنید که از ابزار پاک‌کن بصورتی که شرح داده شد استفاده کنید چون کلید نجات شماست.

گام ۱۸

فقط یک حرف دیگر در کلمه من باقی مانده است که حرف T است و همانطور که می‌بینید، حروف صاف راحت‌تر پوشانده می‌شوند. همان فرآیند را روی باقی متن خود تکرار کنید. وقتی کارتان تمام شد، نگاهی به تایپوگرافی پوشیده شده بیاندازید. خوب به نظر می‌رسد، ولی هنوز چیزی کم دارید.

اول اینکه، من ناراحتم که این متن فقط اسپلش تک رنگ دارید. دوم اینکه این اسپلش‌ها تخت به نظر می‌رسند (متن را نپوشانده‌اند). پس آن‌ها را برجسته می‌کنیم و کمی عمق به آن‌ها می‌دهیم.

گام ۱۹

تصویر اصلی اسپلش قرمز جدا شده را وارد کار کنید. آن‌را از حالت اشباع خارج کنید. به Image > Adjustment > Shadows/Highlights رفته و فقط  به Shadow مقدار بدهید. Amount برابر ۹۰% و Tonal Width براب ر۱۰۰%. سپس به Image > Adjustment > Exposure بروید و باید با این تنظیمات بازی کنید تا نتیجه خوب و درخشانی بدست‌ آورید. نهایتاً، کار را با Image > Adjustment > Brightness/Contrast تمام کنید.

گام ۲۰

اکنون یک اسپلش سفید داریم. نام آن را White Splash بگذارید. اکنون فرآیند پوشاندن را با برش و جاگذاری انجام دهید. بیاد داشته باشید که از این لایه نیز بک‌آپ بگیرید. این فرآیند به سلیقه شخصی شما انجام می‌گیرد و می‌توانید این لایه را زیر یا بالای اسپلش‌های سیاه قرار دهید. سعی کنید بهترین موقعیت را پیدا کنید. تمام اسپلش‌های سفید من زیر سیاه‌ها قرار دارند و من اینگونه می‌پسندم.

گام ۲۱

در زمان ایجاد اسپلش‌های سفید، روش خوبی برای ایجاد اتصال بین حروف U و S پیدا کردم. به نظر من بسیار ترکیب خوبی از کار در آمد. پس، وقتی طراحی کلمات خود را انجام می‌دهید، همیشه بدنبال راهکارهای جدید باشید. هیچ روشی بهتر از آزمون و خطا در این موارد جوابگو نیست. باز با استفاده از قطعات کوچک، می‌بینید که همه چیز ممکن شده است.

گام ۲۲

طیف اسپلش‌ها تعادل خوبی دارد. ولی تصویر هنوز عمق ندارد. به‌جای جاگذاری اسپلش‌ها پشت متن، برخی از قسمت‌های متن را بر‌میداریم تا عمق شبیه‌سازی شود. بدین ترتیب تاثیر جالب‌تری خواهیم داشت.

اکنون از لایه متن Lust یک کپی ایجاد می‌کنیم. نام آن را Text Pieces انتخاب می‌کنیم و این لایه را پنهان می‌کنیم. لایه Lust را انتخاب کرده و یک ماسک به آن اضافه می‌کنیم. رنگ فورگراند را به سیاه تغییر می‌دهیم و با استفاده از ابزار قلم‌مو، یک قلم زیبا انتخاب می‌کنیم.

چون من زیاد اهل استفاده از براش نیستم، معمولاً از قلم‌های استاندارد فتوشاپ استفاده می‌کنم. این روش خوبی است تا به شما نشان دهم که می‌توانید بدو ن داشتن ابزارهای حرفه‌ای نیز کارهای خوبی انجام دهید. بنابراین من Spatter 24 Pixels یا قلمی شبیه به این انتخاب می‌کنم. اساساً، بهترین قلم برای انجام چنین کاری قلمی سخت با تعداد زیادی جزئیات تیز است.

اکنون که قلم مناسب را انتخاب کردیم، ماسک لایه Lust را انتخاب کنید و با سیاه رنگ کنید تا برخی از قسمت‌های صاف متن پوشانده شوند. بیاد داشته باشید که Hardness و Flow قلم را ماکزیمم کنید. فلش‌ها نشانگر نقاطی هستند که من برای پاک کردن انتخاب کرده‌ام.

گام ۲۳

اکنون لایه Text Pieces را مرئی کنید. ابزار انتقال (V)‌ را انتخاب کنید و متن را کمی به بالاتر از این تصویر انتقال دهید تا اتفاقات را بهتر ببینیم.

ما روی لایه Text Pieces کار می‌کنیم. ابزار Lesso (L) را انتخاب کنید و هر حرف را جداگانه انتخاب کرده و در حالی که کلید Ctrl را نگهداشته اید، کمی آن‌ها را درگ کنید یا با استفاده از ابزار Edit > Free Transform آن‌ها را بچرخانید. پس از ویرایش هر حرف، Ctrl+D را فشار دهید تا انتخاب لغو شود. نهایتاً، ابزار انتقال را انتخاب کنید و متن را به جای اصلی خود باز گردانید. این تکنیک را به خاطر بسپارید چون در گام‌های بعدی از آن استفاده خواهیم کرد.

گام ۲۴

اکنون Text Pieces را به همان روش لایه Lust، تخریب می‌کنیم. ولی این بار از لایه ماسک استفاده نکنید. در عوض از ابزار پاک‌کن با Hardness و Flow حداکثر استفاده کنید و فقط روی لایه حرکت کنید تا پاک شود. همان قلم پاک‌کن را انتخاب کنید (اولین عکس پایین، من چند قلم نشان داده‌ام که ممکن است مفید باشند). سپس از شر بعضی بخش‌ها خلاص شوید و حروف را بچرخانید.

پس از پاک سازی، همان فرآیند را که در گام قبلی بود تکرار کنید، ولی این بار آن را نه تنها روی تمام حروف، بلکه روی نواحی انتخاب شده از حروف نیز اعمال کنید. ابزار Lesso را انتخاب کنید و هر قطعه حرف را جداگانه انتخاب کنید. سپس، در حالی‌ که کلید Ctrl را نگهداشته‌اید، آن‌ها را کمی درگ کنید یا با استفاده از Edit > Free Transform بچرخانید. پس از ویرایش هر تکه، از کلید Ctrl+D برای لغو انتخاب استفاده کنید. در تصویر سوم در پایین، این ایده را مشاهده می‌کنید.

این روش خوبی برای ایجاد ظاهر تخریب‌ شده است و بهترین بخش این است که این قطعات پخش شده دارای عمق خوبی می‌باشند. علت این است که آنها از متن استایل‌دار و نوردار با جلوه‌های سه بعدی ساخته شده‌اند.

اگر چیزی خوب به نظر نرسید، براحتی از ابزار پاک‌کن استفاده کنید.

گام ۲۵

مهم این بود که شما بتوانید اسپلش‌ها و شکستن قطعات را انجام دهید و اکنون به خط پایان رسیده‌اید.

بیایید کمی هم تخیل به این تصویر اضافه کنیم. لایه جدیدی بالای تمام لایه‌ها ایجاد کنید و نام‌ آن را Line بگذارید. رنگ فورگراند خود را به سفید تغییر دهید و اندازه قلم را ۱ پیکسل در نظر بگیرید. با استفاده از ابزار خودکار (P)، خطی در طول کل تصویر بکشید، کلیک راست کرده و گزینه Stroke Path را انتخاب کنید. اکنون این لایه را ۷ بار تکثیر کنید. سپس جاگیری و چرخش (Edit > Free Transform)‌ را اعمال کنید. با Opacity آن‌ها نیز بازی کنید تا بخوبی در شکل جا بگیرند.

گام ۲۶

لایه جدیدی روی تمام لایه‌ها ایجاد کنید و نام آن را Light تایپ کنید. ابزار فلم‌مو (B)‌را انتخاب کنید و Hardness آن را ۰ و Flow را بسیار پایین انتخاب کنید. همچنین رنگ را نیز سفید انتخاب کنید.

اکنون از یک شعاع بزرگ استفاده کرده و یک نقطه نورانی ایجاد کنید که این کار در شکل اول پایین نشان داده شده است. سپس قطر را کاهش داده و نقطه کوچکتری ایجاد کنید (تصویر دوم در پایین). به همین ترتیب قطر راه کاهش دهید و هر بار نقطه کوچکتری ایجاد کنید. نهایتاً یک نقطه بسیار ریز در وسط این نور‌ها بگذارید تا نورانیت آن را تشدید کند. می‌توانید چند بار کلیک کنید تا روشن‌تر شود (چهارمین تصویر). وقتی کار تمام شد، چند بار لایه را تکثیر کنید، آن‌ها را هر جایی که دوست دارید قرار دهید. کل فرآیند باید در یک لایه انجام شود و لایه جدید برای هر قلم ایجاد نشود چون وقت را تلف می‌کند.

گام ۲۷

اکنون، ستاره‌ها را ایجاد می‌کنیم. لایه جدیدی بالای تمام لایه‌ها ایجاد کنیم و بدون نام رها کنید. ابزار قلم‌مو (B) را انتخاب کنید و تنظیمات قلم را بصورتFlow 100%، Hardness 100% و Master Diameter 1px انتخاب کنید. دقت کنید که رنگ فورگراند سفید باشد. اکنون ابزار خودکار (P) را انتخاب کنید و خطی بین نورها ترسیم کنید. سپس، روی آن کلیک راست کرده و گزینه Stroke Path را انتخاب کنید. (دقت کنید که Simulate Pressure علامت دار باشد).

اکنون این لایه را تکثیر کنید و آن را بچرخانید تا دو خط متقاطع بدست آید. این دو خط را در پالت لایه‌ها انتخاب کنید (کلید Ctrl را نگهدارید) و سپس کلید Ctrl+E را فشار دهید تا باهم ترکیب شوند. این لایه ترکیبی را Star بگذارید. دوباره از Edit > Free Transform برای تغییر اندازه استفاده کنید و لایه را کوچکتر کنید. هنگام تغییر اندازه کلید Shift را نگهدارید تا شکل کلی حفظ شود.

گام ۲۸

از لایه Star کپی ایجاد کنید. این کپی را Blur نامگذاری کنید. به Filter > Blur > Gaussian Blur رفته و این جلوه را بسیار جزئی اعمال کنید. اکنون این لایه را ۷ بار تکثیر کنید.

تمام لایه‌های تکثیر شده را انتخاب کنید و باهم ترکیب کنید. لایه جدید را مجدداً Blur نامگذاری کنید. به Filter > Blur > Gaussian Blur بروید و جلوه بیشتری اضافه کنید.سپس با استفاده از Edit > Free Transform لایه را کوچک تر کنید تا جلوه درخشش ایجاد شود.

پس از پایان کار، به پالت لایه‌ها بروید. لایه‌های Star و Blur را باهم ترکیب کنید. لایه جدید را Star بنامید. چند بار این لایه را تکثیر کنید و هر نور را در محل مناسب قرار دهید.

گام ۲۹

نهایتاً اینکه از ابزار Type  (T) استفاده کرده و افکار مرتبط با کلمه مربوطه را بنویسید و به هریک Opacity متفاوتی بدهید. بازهم به نظر من این کار نیاز به چیز دیگری دارد. پس می‌خواهم چند قدم به عقب و جایی برگردم که اسپلش‌های سیاه را ایجاد کردیم و از همان تکنیک برای ایجاد یک اسپلش جدید استفاده کنم. برای عمق دادن به این تصویر من از اسپلش‌های قبلی و اسپلش‌های دیگر استفاده کرده‌ام. آن‌ها را بسیار بزرگ کرده و کمی blur به آن‌ها داده ام.

خلاصه

این اولین چیزی بود که من در مورد کلمه Lust به ذهنم رسید. شما نیز چیزهای خلاقانه تری پیدا کنید. هنگام کار با این روش، ایده‌ها پشت سر هم می‌آیند و شما فقط باید روی کلمه‌ای تمرکز کنید که در حال کار روی آن هستید. ممنون که این آموزش را مطالعه کنید. من از ساخت این آموزش بسیار لذت بردم. می‌توانید تصویر نهایی را در شکل زیر ببینید یا نسخه بزرگتر آن را مشاهده کنید.

توضیحات در مورد نویسنده :

مسعود رضایی هستم ، 23 ساله ، مدیر گروه نوجوان تک تمپ ، دانشجو ، علاقمند به طراحی وب سایت ، گرافیک و بازی های رایانه ای . هدف ما بالا بردن هنر گرافیک در بین هموطنان مان است .

Visit Masoud's Website



محصولات فروشگاه



<