چگونه از رعد و برق عکاسی کنیم

عکاسان همیشه با صحنه های سریع مشکل داشته اند حال آنکه این گونه عکس ها در شب نیز باشد که عکاسان را به زحمت بیشتری وا می دارد. اما در دنیای امروز که هر روز بهتر از دیروز میشه زندگی کرد این امر را برای عکاسان مهیا کرده است که ما به آن می پردازیم.

در عکاسی لحظه ای عکاس کار سختی را پیش رو دارد زیرا باید با عوامل طبیعی بجنگد تا آنها را در لحظه ای متوقف کند به طور مثال رعد و برق باد پیچک های لحظه ای و … را می توان از عوامل زیبا برای عکاسی نام برد.اما این کار بدون راه حل نیست و با تکنولوژی حل شده است.در این آموزش به شما یاد میدهیم که چگونه با افزایش سرعت دوربین و کمی صبر چه صحنه های شگفت انگیزی را می توانید به تصویر بکشید.

۱- پیدا کردن محل مستقیم برای عکاسی

بررسی گزارش آب و هوا در محل انجام طوفان و رعد و برق کمک زیادی به شما میکند.بدین گونه که نه خیلی از رخداد دور شوید که رعد و برق کوچک شود نه زیاد نزدیک که خطرناک شود.

در نظر داشته باشد که در هنگام عکاسی و رویدادن رویداد نکات ایمنی را از جمله دور بودن از چوب برق تیر برق کابل برق درخت و یا برج بررسی کنید.

۲- فراهم آوردن تجهیزات

برای عکس از رعد و برق به دوربینی با تنضیمات مشخصی نیازمندیم که به صورت دستی نیز قابل تنظیم هستند: مانند سرعت شاتر و تمرکز. DSLR مناسب برای این کار را میتوان به G12 کانن اشاره کرد که قابلیت خوبی دارد. تجهیزات بعدی یک سه پایه محکم است که برای ثابت نگه داشتن دوربین مورد نیاز است که باید نوردهی بالایی داشته باشند.

لنز مورد نظر نیز در این مهم سهمی دارد لنز زوم با زاویه دید عریض می تواند مفید باشد و قابل انعطاف بودن و عریض بودن نیز شاخصه های این لنز باید باشد.

۳- استفاده از Focus دستی

استفاده از این ویژگی به شما خیلی کمک می کند.بدین شرح که دوربین را در نقطه ای مشخص زوم کرده و تمرکز می کنید و با استفاده از کم و زیاد شدن نور دوربین به حالت خودکار از صحنه عکسبرداری می کند این عمل در پر سرعت ترین حالت انجام می شود.

۴- انتخاب سرعت شاتر

در این هنگام به سرعت شاتر نیز باید توجه کرد که باید سرعت شاتر کم و دیافراگم تنگ داشته باشد. برای مطمئن شدن یک آزمایش کنید ولی اگر سرعت ابر ها بیشتر باشد شما نیاز دارید سرعت شاتر را  کمی بیشتر کنید.

برای انعطاف پذیر شدن کار و عکس های بهتری از آب دربیان باید از هنگام اولین رعد و برق شروع به عکس برداری کرده و تا انشعابات آخر نیز این عمل را تکرار کنیم در نهایت شاهد کاری بسیار پویا تر و مورد قبول بیشتری هستیم.

توضیحات در مورد نویسنده :

مسعود رضایی هستم ، 23 ساله ، مدیر گروه نوجوان تک تمپ ، دانشجو ، علاقمند به طراحی وب سایت ، گرافیک و بازی های رایانه ای . هدف ما بالا بردن هنر گرافیک در بین هموطنان مان است .

Visit Masoud's Website



محصولات فروشگاه



<