۵ نکته برای عکاسی بهتر از مناظر بزرگ

عکاسی از منظره های بزرگ مانند بیابان ها ، جنگل ها ، دریا ها و … همواره شامل سختی هایی است که برای عکس برداشتن از منظره ما را دچار مشکل می کند. استفاده از قاعده های مرسوم برای غلبه بر این مشکل راه حل بسیار مناسبی به شمار می رود . از این رو تک تمپ نیز نگاهی به این نکات انداخته است تا شما را با این نکات و راه حل ها بیشتر آشنا کند.

استفاده از قاعده سوم

هنگامی که به یک چشم انداز زیبا می رسید، وقت بیشتری روی آن بگذارید، روی آن تمرکز کرده و دوربین خود را در بهترین حالت تنظیم کنید.

قاعده سوم در عکاسی اساسا به این معناست که شما اشیا را در عکسهای خود طوری قرار دهید که بتوانید با کشیدن خطوط خیالی در ذهن خود، اشیا را به ۹قسمت مساوی تقسیم کنید. مثلا در این عکس باید طوری آسمان را تنظیم کنید که پس از رسم خطوط خیالی افقی منظره آن دوسوم صفحه را در بر گیرد.

 

قرار دادن یک شی به عنوان اساس عکس

چشم انسان هنگامی که به یک عکس منظره خیره می شود به دنبال شی ای در عکس می گردد که در متن عکس قرار دارد و خودنمایی بیشتری می کند.

با انتخاب درست این شی ما میتوانیم عکسی با مفهوم تر داشته باشیم که بیننده نیز به آسانی با آن ارتباط برقرار می کند.

 

یافتن اشکال جالب هندسی در طبیعت

استفاده از از سازه ها به ویژه سازه هایی که دارای اشکال هندسی منظم یا نا منظم هستند، این کمک را به بیننده عکس می کنند تا بهتر بتواند روی عکس متمرکز شود، چرا که در یک عکس معمولی از یک منظره که بدون در نظر گرفته شدن نمایان بودن اشکال در عکس گرفته شده است بیننده نمی داند باید روی چه چیزی از عکس متمرکز شود.

مثلا یک ساختار بسیار رایج در عکس برداری از منظره رودخانه های مختلف، تمرکز بیشتر روی شکل S مانند رودخانه جاری است، که مسیر آب با ایجاد منحنی به شکل حرف S علاوه بر زیبایی بیشتر، وجه تمرکز منظره را بیشتر روی مسیر رودخانه قرار داده است، چرا که شکلی منظم تر از اطراف خود دارد.

 

استفاده از یک سه پایه

این مورد شاید از نظر شما امری واضح و آشکار باشد که نیاز به گفته شدن و توضیح هم نداشته باشد، اما اگر یک بار از بردن سه پایه همراه خود در عکاسی از مناظر غفلت کنید اهمیت آن را درک میکنید چرا که تنها با استفاده از این وسیله ساده ولی پرکاربرد می توانید روی مناظر ثابتی تمرکز کنید و بهترین نتیجه را بگیرید.

 

استفاده از جلوه های نور

استفاده از جلوه های نوری که از روزنه های کوچک در طبیعت خود را نمایان کرده اند زیبایی دوچندانی به عکس های شما از مناظر می بخشد.

برای ایجاد این جلوه ها شما میتوانید از یک دیافراگم کوچکتر که باعث کاهش مقدار نور می شود استفاده کنید که از طریق لنز دوربین در مناظر خاص مثل عکس زیر می تواند افکتی بسیار زیبا و در عین حال طبیعی به عکس بدهد. بدین ترتیب نور خارج شده در محیط عکس نیز کاملا طبیعی بوده و اصلا منظره شما را بر هم نخواهد زد.

توضیحات در مورد نویسنده :

مسعود رضایی هستم ، 23 ساله ، مدیر گروه نوجوان تک تمپ ، دانشجو ، علاقمند به طراحی وب سایت ، گرافیک و بازی های رایانه ای . هدف ما بالا بردن هنر گرافیک در بین هموطنان مان است .

Visit Masoud's Website



محصولات فروشگاه



<