۷ نکته برای ثبت عکسهای هنری بهتر در ساحل

امروزه عکاسی های عروسی ها جشن ها روز های عید و … را در کنار ساحل برگزار می کنند. برای عکاسی هر چه بهتر از این لحظات و خاطرات باید به نکاتی برای بهتر شدن عکس توجه کرد که در ادامه مطلب این پست از تک تمپ به ۷ مورد از آن ها اشاره شده است.

۱- آگاهی دقیق از وضعیت نورپردازی

خورشید و زاویه تابش آن تاثیر بسزایی روی عکس شما دارد. سایه و نور خورشید می توانند عکس شما را بسیار جذاب و هنری کنند.

برای اینکه از نور زننده و نا مناسب در امان باشید صبح اول وقت یا عصرها نزدیک غروب خورشید باید در ساحل باشید، در کمال تعجب نور نرم تر و روان تر عکسهای باطراوت تر با عمق رنگ بیشتر تولید میکند.

۲- استفاده از نورسنجی نقطه ای

با تنظیم دستی دوربین اطمینان پیدا کنید که نور موجود در کادر شما نه بیش از اندازه زیاد و نه بیش از اندازه کم باشد، مثلا برای عکاسی صحنه ای که در آن تضاد بین سایه و نواحی روشن درخشان وجود دارد این نوع تنظیم دوربین می تواند عکسهای هنری بسیار زیباتری فراهم آورد.

 

۳- رفتن به ساحل در فصول مختلف

در شرایط آب و هوایی نه چندان معتدل و مناسب در سواحل نیز می توان عکسهای هنری زیبایی ثبت کرد.ابرهای طوفانی، باد و امواج تند و خشن می توانند محیط های فانتزی زیبایی را بوجود بیاورند.

 

۴- کشف موضوعات جالب و ترکیب آنها با هم

فقط بدنبال پیدا کردن افکت های طبیعی در خود ساحل نباشید، برای موضوعاتی که فقط در ساحل می توان آنها را مشاهده کرد مانند زندگی گیاهی، صخره ها و … نیز جستجو کنید. هریک از این جنبه ها را از چند زاویه بررسی و بهترین حالت را برای عکاسی انتخاب کنید.

۵- استفاده از فلش دوربین

اگر شما در حال عکسبرداری پرتره هستید، قطعا فلش می تواند زیبایی خاصی به عکس شما بدهد. پس زمینه بیش از حد تیره یا بیش از حد روشن ممکن است به کیفیت چهره آسیب بزند که با استفاده از فلش می توان آن را برطرف کرد. منتها باید حتما تجربه داشته باشید که در هر شرایطی چه تنظیماتی برای فلش قرار دهید تا عکس از کیفیت خوبی برخوردار باشد.

 

۶- استفاده از فیلترهای تصویری

شاید میزان تفاوت خیره کننده ای که استفاده از فیلترهای تصویری در عکس بوجود می آورد شما را شگفت زده کند. همه عکاسان حرفه ای باید یک UV Filter مناسب داشته باشند. برای مثال یک فیلتر مناسب می تواند ترکیب رنگ آبی اقیانوس و آسمان را به یک رنگ بندی زیبا تبدیل کند و حالتی رویایی به آن بدهد.

۷- از تجهیزات خود محافظت کنید!

هوای شرجی، آب فراوان و شن و ماسه های ساحل می تواند به خطری کابوس وار برای دوربین شما تبدیل گردد. لازم است که قبل از رفتن به ساحل اطمینان پیدا کنید که تجهیزات دوربین شما برای ساحل و خطرات آن مناسب هستند. چکیدن قطره ای آب، ماسه یا شن روی دوربین شما می تواند به معنای پایان کار آن باشد. هرگز هنگام عکس برداری دوربین خود را روی ماسه ها قرار ندهید و بند دوربین خود را در دست یا گردن خود داشته باشید تا همواره همراهتان باشد و بتوانید آن را از خطرات در امان نگه دارید.

توضیحات در مورد نویسنده :

مسعود رضایی هستم ، 23 ساله ، مدیر گروه نوجوان تک تمپ ، دانشجو ، علاقمند به طراحی وب سایت ، گرافیک و بازی های رایانه ای . هدف ما بالا بردن هنر گرافیک در بین هموطنان مان است .

Visit Masoud's Website



محصولات فروشگاه



<