آموزش ساخت بافت ترک خرده روی پوست در فتوشاپ

سلام من Amincool هستم و از این به بعد در سایت تک تمپ مشغول به نوشتن آموزش های فتوشاپ خواهم بود.برای امروز یک آموزش عالی و در عین حال ساده رو براتون گذاشتم. امیدوارم که خوشتون بیاد. منتظر نظراتتون هستم.

face-t

برای مشاهده آموزش و دانلود فایل PSD این آموزش به ادامه مطلب برین.

در ابتدا باید یک تصویر خام و یک بافت ترک پیدا کنید.شما می تونید این دو تصویر رو از اینجا و اینجا Save کنید. البته لازم نیست که حتما از این تصاویر استفاده کنید.شما می تونید حتی از عکس خودتون هم استفاده کنید!

خیلی خوب، حالا هر دو تصویر رو در فتوشاپ باز کنید.سپس تصویر بافت رو روی تصویر اول بیارین.

texture_to_skin_01

با استفاده از Edit > Transform > Flip Vertical تصویر بافت رو مثل شکل زیر بچرخونید و opacityاون رو روی ۵۰% بگذارید.

texture_to_skin_02

حالا مقدار fill تصویر رو روی ۹۰% بگذارید و layer mode اون رو روی Multiply بگذارید.سپس با استفاده از Edit > Transform > Warp تصویر خودتون رو مثل شکل زیر دربیارین.

texture_to_skin_03

این بافت صورت مرد رو می پوشونه ولی ما یک بافت دیگه برای گردن این مرد می خوایم.برای همین از تصویر بافت یک کپی بگیرید. حال ااندازه تصویر جدید رو تغییر بدین و باز هم با استفاده از Edit > Transform > Warp اون رو به شکل زیر دربیازین.

texture_to_skin_04

حالا وقتشه که دو لایه بافت رو یکی کنیم و اضافات اون رو حذف کنیم. برای این کار اول لایه بالایی رو مخفی کنید. لایه اولی بافت رو انتخاب کنید و بعد ابزار Eraser Tool رو با یک براش نرم و اندازه ۲۰پیکسل انتخاب کنید و اضافات لبه ها رو با اون پاک کنید.مثل شکل زیر:

texture_to_skin_05

به لایه مخفی شده برگردید و اون رو از این حالت خارج کنید. حالا همون کار رو روی این لایه هم انجام بدین:

texture_to_skin_06

هر دو لایه رو باهم یکی کنید.(هر دو لایه رو انتخاب کنید و روی یکی راست کلیک کرده و گزینه Merge Layers رو انتخاب کنید.) و باز هم Layer mode اون رو روی Multiply بگذارید. حالا ابزار Sharpen Tool رو با یک براش نرم و اندازه ۴۰۰پیکسل انتخاب کنید و چند تا کلیک روی تصویر کنید.خودتون متوجه تفاوت عکس خواهید بود.

texture_to_skin_07

برای اینکه چشم ها رو به صورت واقعی تر دربیاریم، ابزار Eraser Tool رو با یک براش نرم ۱۰ پیکسلی انتخاب کنید و ناحیه چشم ها رو پاک کنید:texture_to_skin_08

به من می گین اول تا اینجای کار رو Save کنید و بعد ادامه بدین.

با استفاده از ابزار (Dodge Tool(Range: Highlights, Exposure: 35% و ابزار Burn Tool (Range: Shadows, Exposure: 40%) یکم به تصویر افکت بدین.سعی کنید مثل شکل زیر در بیاد.

texture_to_skin_09

ابزار Sharpen Tool (Size: 90px, Mode: Normal, Strength: 50%) رو انتخاب کنید و در حالی که لایه اولی (تصویر مرد) انتخاب شده کمی تغییر در اون ایجاد کنید تا شبیه تصویر زیر بشه:

texture_to_skin_10

خیلی خوب شد نه؟ اما کار ما تموم نشده! حالا باید یکم رنگ به پوست بدیم. با استفاده از Select > Load Selection یک انتخاب در لایه بافت ایجاد کنید(در ابتدا باید لایه بافت انتخاب شده باشه) و یک لایه جدید بسازید و محیط انتخاب شده رو با رنگ #۳۳۱e01 پر کنید.مثل شکل زیر:

texture_to_skin_11

با استفاده از Ctrl+D محل انتخاب شده رو غیر فعال کنید و Layer mode این لایه رو روی Color بگذارید.

texture_to_skin_12

ابزار Rectangular Marquee Tool (Feather: 100 px) رو انتخاب کنید و یک انتخاب مثل شکل زیر به وجود بیارین:

texture_to_skin_13

به Image > Adjustments > Hue/Saturation برید و گزینه های اون رو مثل شکل زیر تغییر بدین:

texture_to_skin_14

با Ctrl+D انتخابتون رو غیر فعال کنید.

texture_to_skin_15

عالی شد! حالا با استفاده از ابزار Eraser Tool و یک براش نرم با اندازه ۱۰۰پیکسل کمی از جاهای شلوغ صورت و گردن رو تمیزکنید.

texture_to_skin_16

خوب، چطوره؟ منتظر نظراتتون هستم.

دانلود فایل PSD:

دانلود | Download – با حجمی حدود ۶۳/۲ مگابایت
پسورد فایل زیپ : www.taktemp.com
منبع :
تک تمپ

توضیحات در مورد نویسنده :

مسعود رضایی هستم ، 23 ساله ، مدیر گروه نوجوان تک تمپ ، دانشجو ، علاقمند به طراحی وب سایت ، گرافیک و بازی های رایانه ای . هدف ما بالا بردن هنر گرافیک در بین هموطنان مان است .

Visit Masoud's Website



محصولات فروشگاه



<