ساخت یک سی دی واقعی در فتوشاپ

سلام، اینبار می خوام ساخت یه سی دی واقعی تو فتوشاپ رو آموزش بدم. مطمئنم که یه جایی به کارتون مید.

compact-disk21

آموزش در ادامه مطلب …

در ابتدا با ایجاد یک سند جدید در اندازه ۸۰۰*۱۰۰۰ پیکسل شروع می کنیم. حالا ما به یک بافت برای پشت زمینه نیاز داریم. من از این بافت استفاده کردم. این بافت رو روی سندمون بیارین و با استفاده از پاک کن اضافاتش رو پاک کنید.

real_compact_disc_01

خیلی خوب حالا یه لایه جدید ایجاد کنید. با استفاده از ابزار Elliptical Marquee Tool یه انتخاب مثل شکل انجام بدین و اون رو با رنگ babfcf پر کنید.(یادتون باشه در هنگام انتخاب Shift رو بگیرین تا انتخابتون کاملا یه دایره باشه.)

real_compact_disc_02

به Select > Transform Selection برین تا انتخابتون رو ۱۵% از عرض و طول تغییر بدین و ناحیه انتخابی رو پاک کنید.

real_compact_disc_03

دکمه های Ctrl+J رو بزنید تا از لایه سی دی یه کپی بگیرین و بعد لایه کپی رو مخفی کنید و به لایه اصلی سی دی برگردین و opacity اون رو روی ۲۵% بذارین و تنظیمات زیر رو روی لایه اعمال کنید.

real_compact_disc_04

برای مشاهده تصویر در ابعاد بزرگتر روی آن کلیک کنید.

تصویر حاصل باید چیزی شبیه این باشه.

real_compact_disc_05

حالا به لایه مخفی برگردین و اون رو دوباره قابل مشاهده کنید. کلید Ctrl رو بگیرین و در پالت لایه ها روی لایه مورد نظر کلیک کنید تا دور تا دور اون یه انتخاب به وجود بیاد. به Select > Transform Selection تا اندازه انتخاب رو به ۹۵% از عرض و طول تغییر بدین. به Select > Inverse برین و بعد ناحیه انتخاب شده رو پاک کنید. انتخابتون رو لغو کنید.

real_compact_disc_06

باز هم بعد از انتخاب دور تا دور لایه سی دی به Select > Transform Selection برین تا انتخاب رو این بار به ۳۷% از عرض و طول تغییر بدین. و ناخیه انتخابی رو پاک کنید. انتخاب خودتون رو لغو کنید.

real_compact_disc_07

خیلی خوب حالا ابزار Gradient Tool رو انخاب کنید و تنظیمات اون رو به صورت زیر تغییر بدین.

real_compact_disc_08

بهتره که روی دکمه Randomize هم یک بار کلیک کنید. حالا به Select > Load Selection برین و یک لایه جدید ایجاد کنید. با انتخاب angle gradient به عنوان نوع ابزار ناحیه انتخابی رو مثل شکل پر کنید.

real_compact_disc_09

حالا یه کپی از این لایه بگیرید و با استفاده از Edit > Transform > Rotate بچرخونینش تا قرینه لایه قبلی بشه.

real_compact_disc_10

حالا برای افزودن متن به دور سی دی، به Select> Load Selection برین و بعد به Select > Transform Selection برین تا اندازه انتخاب رو به ۱۰۷% از عرض و طول تغییر بدین. حالا دکمه های Ctrl+Shift+I رو بزنید تا انتخاب وارونه بشه و بعد قسمت داخلی انتخابمون رو با رنگ سیاه پر کنید.( برای این کار از یک براش استفاده کنید.)

real_compact_disc_11

خوب، دکمه Ctrl رو بگیرین و در پالت لایه ها روی لایه مورد نظر کلیک کنید تا یه انتخاب دور این لایه ایجاد بشه. بعد به Select > Transform Selection تا اندازه انتخاب رو به ۷۵% از عرض و طول تغییر بدین. ناحیه انتخابی رو پاک کنید تا به این تصویر برسید.

real_compact_disc_12

انتخاب رو لغو کنید و opacity لایه رو روی ۳۵% بذارین.

real_compact_disc_13

ابزار Ellipse Tool رو انتخاب کنید و در حالی که نوع Paths رو انتخاب کردین سعی کنید یه شکل مثل شکل زیر درست کنید.

real_compact_disc_14

حالا ابزار Horizontal Type Tool رو انتخاب کنید و روی انتخابتون یه کلیک کنید. این باعث می شه شما بتونید روی انتخاب دایره ای که کردین متن بنویسید.

real_compact_disc_15

ابزار Polygonal Lasso Tool رو انتخاب کنید و یه انتخاب مثل شکل زیر انجام بدین و در یک لایه جدید انتخاب رو با رنگ سفید پر کنید.

real_compact_disc_16

انتخاب رو لغو کنید و فیلتر Filter > Blur > Gaussian Blur با تنظیمات زیر روی انتخابمون اعمال کنید.

real_compact_disc_17

بعد از اون فیلتر Filter > Blur > Radial Blur با این تنظیمات روی انتخاب اعمال کنید.

real_compact_disc_18

حالا در حالی که کلید Ctrl رو گرفتین روی لایه سی دی کلیک کنید تا یه انتخاب دور تا دور اون به وجود بیاد. با استفاده از دکمه های Ctrl+Shift+I انتخاب رو وارونه کنید و به لایه افکتمون برگردین و بعد ناحیه انتخابی رو پاک کنید.

real_compact_disc_19

layer mode حالا لایه رو روی Overlay و opacity اون رو روی ۷۰% بذارین.

تصویر ما آمادست.

real_compact_disc_21

real_compact_disc_20

برچسب‌ها : ,

توضیحات در مورد نویسنده :

مسعود رضایی هستم ، 23 ساله ، مدیر گروه نوجوان تک تمپ ، دانشجو ، علاقمند به طراحی وب سایت ، گرافیک و بازی های رایانه ای . هدف ما بالا بردن هنر گرافیک در بین هموطنان مان است .

Visit Masoud's Website



محصولات فروشگاه



<