اعمال جلوه های ویژه به تصاویری که با دوربین می گیریم

امروزه اکثر افراد موبایل دارند و با استفاده از دوربین های معمولی موبایل عکس های زیادی می گیرند. با استفاده از این آموزش میتوانیم همین عکس های معمولی را تماشایی و زیباتر جلوه کنیم. تصویری که در آموزش به کار رفته است با دوربین ۳/۲ مگاپیکسل گوشی  Nokia 5530 XpressMusic گرفته شده است.

تصویر رو باز میکنیم و با استفاده از ابزار Polygonal Lasso Tool تصویر شخص را از محیط جدا می کنیم.

لایه شخض را پنهان میکنیم . لایه محیط را انتخاب می کنیم و به Filter>Blur>Radial Blur می رویم و تنظیمات زیر را انجام میدهیم و بر روی OK کلیک می کنیم.

با استفاده از ابزار از لایه محیط یک کپی گرفته و آن را روی Hard Light تنظیم می کنیم.

دوباره از لایه محیط کپی گرفته و این بار بر روی Soft Light تنظیم کنید تا تصویر زیر بوجود بیاید.

لایه شخص را باز کنید و لایه محیط را پنهان. از لایه تصویر کپی بگیرید و بر روی Soft Light تنظیم کنید و فیلتر Gaussian Blur را با درجه ۵ اعمال کنید . مسیر Image>Adjustments>Vibrance را طی کنید و مقدار Vibrance را ۲۵ و مقدار Saturation را ۳۴ تنظیم کنید. مسیر Image>Adjustments>Brightness/Contrast را طی کنید و مقدار Brightness را ۱۵۰ و مقدارContrast را ۱۰۰ تنظیم کنید.

تمام لایه هایی را که از شخص داریم را یکی کنید و دوباره از آن کپی بگیرید . تصویر جدید را بر روی Hard Light تنظیم کنید و Gaussion Blur با مقدار ۲۰ را بر روی آن اعمال کنید. لایه محیط را از حالت پنهان خارج کنید تا تصویر زیر را داشته باشیم.

کار تمام شده است! فقط برای اینکه تصویر جذاب تری داشته باشید می توانید از براش های نور هم استفاده کنید . من در تصویر بالا از این براش استفاده کردم .

توضیحات در مورد نویسنده :

مسعود رضایی هستم ، 23 ساله ، مدیر گروه نوجوان تک تمپ ، دانشجو ، علاقمند به طراحی وب سایت ، گرافیک و بازی های رایانه ای . هدف ما بالا بردن هنر گرافیک در بین هموطنان مان است .

Visit Masoud's Website



محصولات فروشگاه



<